Wednesday, July 16, 2008

Garden Penyejuk Mata Ku

Bini aku memposingkan diri kat garden ilhamku......
Pasu-pasu yang tersusun rapi diatas blok konkrit adalah sebahagian pokok anggur malaysia yang dibeli di Bukit Kapar, Meru. Jauh tuhhh. Minat punyer pasal nak buat camne.... Akan aku ceritakan dengan lebih lanjut berkenaan pokok anggur malaysia dalam segmen khas... Kuang kuang kuang......
Pokok ros ku tanam di tanah. Pokok-pokok hiasan lain ku tanam di dalam pasu dan diletakkan di luar rumah sebab dalam kawasan rumah dah penuh dengan pokok anggur malaysia.......
Pokok ros yg ku tanam sudah berbunga untuk kali yang keberapa ntah...Aku pun tak hingat......


Inilah garden yang aku usahakan secara kecil-kecilan bersama bini ku. Mula-mula modal untuk beli barang-barang nurseri (pokok-pokok, bunga-bunga, pasu-pasu, tanah-tanah) sikit je. Tapi disebabkan beli banyak kali (aku pun tak hingat berapa kali aku turun naik nurseri sungai buloh, nurseri kat tepi highway ke dengkil, nurseri kat puchong), mak aiiii macam tak percaya. Banyak wooooo....Tapi tengak lah hasilnya.... Hehehe. Tak pe la yang penting garden ku adalah ilhamku. Al maklum la da keje tensen-tensen kat opis, balik rumah tengok garden. Sejuk mata memandang. Bak kata orang, rumahku syurgaku....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April