Monday, March 23, 2009

Pohon Anggur Sudah Berbunga

Lama sungguh aku tak update blog. Bukan ape, cuma tahap kemalasan aku untuk mengupdate blog ditahap maksimum. Tapi kan orang muda-muda selalu cakap pepatah orang tua-tua, nak seribu daya tak nak seribu dalih. Maksudnya 'lu pikir la sendiri'. Hua hua hua. Waduh waduh merepek aje aku ni. Saje nak warm up :o)

Aku just nak g tau pohon anggur aku yang aku tanam bulan 6 tahun lepas da berbunga. Ini buktinya. Jeng jeng jeng....



Ramai orang tanye kat aku bole ke pohon anggur berbuah manis kat malaysia? Haaaaa..... mula-mula aku memang tak percaya blakang aku tengok sendiri dengan bijik mata aku nurseri anggur kat bukit kapar meru. Ambik ko........ Berjuling-juling mata aku, geram je tengok buah anggur berjuntai-juntai ke bawah. Itu baru aku, bini aku lagi la. Siap da nak tekeluar bijik mata dier tengok buah anggur kat nurseri tuhhh. Kih kih kih (Jangan marah ye yang)

Sebenanyer da ramai orang kat malaysia ni da usahakan penanaman anggur secara kecil-kecilan (Akulah salah seorang daripadanya) ataupun secara besar-besaran. Kalau korang nak tengok dalam internet search je anggur malaysia kat google, nanti melambak image buah anggur malaysia kuar.

2 comments:

Umar Faiq said...

nanti anto ler kat marudi nie sket anggur kat belakang umah tue muehehe ....

org serawak he he he

IAD UPNM said...

alahai bro....bukan byk pun bunganya. sejemput je. lagipun ini baru diperingkat percubaan. insyaallah kalau menjadi nanti roger kawan2 eik..

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April