Wednesday, May 27, 2009

Taman Pohon Anggur Sudah Berbuah

Usaha penat lelahku menjaga pohon anggur di depan rumah selama 10 bulan akhirnya telah mengeluarkan hasil. Alhamdulillahhhh. Inilah dia buah anggur versi malaysia. Kalau ade sesiapa teringin nak rasa buah anggur yang aku tanam depan rumah ni jemput2 la dtg rumah aku kat taman amanputra puchong. Alamat cari sendiri. Hua hua hua kejam tak?

Terus terang aku cakap rasa buah anggur memang masam giler2. Kalau org mai2 baru bangun tido diberi makan buah anggur ini, gerenti la mata dier akan terbeliak punyer. Itu tuk yang pohon anggur yang berbuah untuk pertama kali memang begitu. Rasa buah anggur malaysia akan bertambah manis apabila ia telah berbuah untuk kali yang ke empat atau ke lima (Org pioneer anggur malaysia la yang cakap, aku ya kan aje). Tapi tak pe, kita tengok je la nanti.... Jeng jeng jeng tunggu la kemunculannyerrrrr......







6 comments:

Pengasas said...

Salam,
Tahniah kerana pohon anggur sudah berbuah. Buah kali pertama juga boleh manis jika diuruskan dengan betul. Buah kali kesepuluh pun boleh masam jika silap urus.
Oh, ye. Dari mana dapat benihnya?

IAD UPNM said...

W'salam..... Macam tu la pulak. Pioneer anggur cakap follow je instruction yang dier bagi, insyaallah jadi.

Benih ambil di Bukit Kapar, Meru.. Tunggu sat eik saya bagi linknyer...

http://www.geocities.com/awr_48/index.html (anggur isabella)

atau bole call nombor ni... 019-2555500 (nazelizan) - anggur IAC

Semoga berjaya....

IAD UPNM said...

Laaaaa Dr Wahab. Saya shafie la dr puchong,dulu saya pernah ambil benih anggur n benih mulberri dari Dr. Saya ingat nak ambil benih kiwi golden tapi Dr cakap belum stabil lagi.

Saya ingat siapa la pengasas nihh, sekali klik tgk kat profile pesara Prof Madya. Aik macam kenal je..Memang kenal pun.. Dr sihat?

Dr, agak-agaknyer bile bole saya ambil pokok blackberry eik? He he he

Diana Ishak said...

bagusla ko rajin berkebun.

tapi lagi bagus kalau ko hantar sket anggur tu bg aku rasa.

IAD UPNM said...

D...klu stakat nak aku anto anngur tuhhh xde hal,tapi aku enggak tau umah lu di mane.Dulu mmg aku tau tapi kan ko da jual umah ko kt putra height so kesimpulannyer aku xtau la

Diana Ishak said...

oiii update oiii update!!!

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April