Friday, October 23, 2009

Stelah sekian lama aku tidak membloggingkan diri, Hu hu hu

Lama betul aku tak update blog. Nak kate bz bedooh tak de la pulak, cuma bila kemalasan mendatang memang blog dilupakan. Hua hua hua...... Aci tak cakap cam tuhhh?

Lately ni aku banyak fokus kepada gardening di depan rumah dan belakang rumah. Kalau la diberi pilihan antara blogging & gardening, aku pilih gardening. Dier punyer sheikh tu lain sikit. Apa itu sheikh? Aku pun enggak tau.

Sekarang ni, aku punya garden sudah ada beberapa pokok hiasan baru (aku akan upload gambar len kali eik, hari ni tak dan) seperti:
- Lemon australia = tak yah nak susah2 melancong ke australia untuk tengok lemon ni
- Apple vietnam = jawapan macam kat atas, cuma australia tu ditukar kepada vietnam
- Pokok sambung nyawa = search la sendiri kat dalam internet, nanti korang tau la
- Stevia = pokok gula.
- Sweet berry = pokok ajaib. bukan bermakna pokok ni ade magik tau. orang kata buah dari pokok ni manis dan manisnya akan berlarutan sehingga 3@4 jam walaupun da makan peria. Ade berani? Tunggu je pokok aku ni berbuah, nanti aku bagi resultnya

Selain itu, aku juga sedang dalam proses nak membiak-biakkan pokok herba aku seperti:
- Mas cotek jantan
- Mas cotek betina
- Misai kucing
- Mangun-mangun
- Aloe vera giant
- Selasih

K la tu je aku nk update tuk kali ni. Nanti aku nk update aku update la.... Kih kih kih :)

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April