Sunday, August 22, 2010

Menu Buka Puasa Hari Ke 10

Hari ini aku sekeluarga (mil, nurin & alya) berbuka puasa di kampung aku di bandar baru bangi... Menu berbuka puasa amatlah menyelerakan (habis diet aku) iaitu:

1. Nasi putih
2. Sambal goreng tempe
3. Gulai rebung
4. Ikan caru goreng
5. Petai
6. Pari asam pedas
7. Pucuk betik
8. Sambal belacan .... berasap beb ...
9. Mee goreng sebagai menu tambahan bagi sape2 yang tak nak makan nasi... Akhirnya, sume belasah nasi, maka mee goreng dijadikan menu untuk bersahur....

Menu tambahan yang dibeli di pasar ramadhan kat kompleks PKNS:

1. Air tebu
2. Air soya
3. Kuih tepung pelita
4. Roti jalan
5. Kuih kole kacang

Memang sedap2 makanan sume, alhamdulillah diatas pemberian nikmat allah taala... Yang tak bole blah siap aku tapau mee goreng dan sambal goreng tempe untuk sahur nanti... wakakakakakaka...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April