Wednesday, September 1, 2010

Projek Tangkap Tikus

Sebenanye memang da lame da aku beli gam tikus tu tapi tak sampai hati lak nak guna. Dari satu hari ke satu hari aku membiarkan saja gam tikus itu duduk diam dalam stor.

Malam tadi masa tengah lepak2 tengok tv kt bawah telah berlaku satu kejadian melampau iaitu tikus yang selama ini aku biarkan hidup dalam stor telah menaiki tangga rumah aku, aku tak tahu dier ke mana. Mungkinkah dier masuk ke bilik atau bilik air tuk mandi atau dier telah buat rumahnya di tingkat atas jugak? Waaaaaaaaaaaaaaaaaaa ini sudah lebey.

Tanpa berlengah lagi aku pun amik gam tikus tu + kepala keli berlada (dijadikan sebagai umpan), aku letak atas kepingan kotak. Lepas itu aku biarkan semalaman.

Keesokan paginya, tikus telah melekat di perangkap aku. Apa lagi aku masukkan tikus tu dalam plastik pastu buang dalam tong sampah la. Ingatkan nk jual kilo kepada sesiapa yang berminat nk beli, sekali tak de buyer la.

Itu la ceritanye.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April