Tuesday, April 12, 2011

Jom Skodeng......

Kejadian ni dah berlaku 2 weeks ago. Ada satu petang tuh, aku siram pokok-pokok di laman rumah. Sekali aku dengar bunyi burung... Kalau bunyi sekali dua aku tak kisah sangat sebab kat laman aku tuh memang tempat peberet burung main sebab ade banyak pokok buah-buahan. Tapi bunyi burung tu makin dekat makin clear bunyinyer. Aik ini tak boleh jadi.

Aku pun ape lagi mulakan pencarian. Selak punya selak, perggghhhh ade sarang burung beb.



Zoom in......

Zoom lagi........



Wahhhhhh, ada 2 anak burung da. Tak sangka lak ade burung sudi membuat sarang dan bertelur di pokok ajaib (miracle berry) aku. Yang paling aku tak sangka siap da menetas lagi. Cute je anak burung tuhh. Nak pegang tak berani la pulak. Nanti tak pasal-pasal aku kena serang ngan omaknyer.

Semoga diharapkan anak-anak burung tersebut selamat membesar dan berjaya terbang seperti burung-burung yang lain.

1 comment:

ammen da' craziest said...

halamak...lepas nih leh la wat sup sarang burung...hehehe

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April