Tuesday, November 9, 2010

Pokok Orkid Berbunga 1

Pokok orkid ni aku da beli lama da, ada la dalam 5 pokok. Perghhh giler tamaks. Pokok orkid ni aku tak tau apa namanye tapi ini jenis orkid yang akarnya menjurai kebawah. Aku beli kat Pesta Flora tahun 2010 di Putrajaya. Aku pun taktau la camne aku leh terbeli pokok orkid ni, tiba-tiba je aku terminat. Susah betul kalau da terminat. Bila da terminat kena la pulak ada komitmennyer. Kalau tak nanti asik kena bahan ngan bini je. He he he.

Kalau ikutkan memang da lame da plan nak menjebakkan diri dalam dunia orkid ni tapi hold dulu. Mana taknye, orang kata orkid ni mahal la, susah nak jaga la, senang nak mati la apa la itu la ini la. Tapi mak aku pulak cakap wan depan umah kat bangi cuma siram pokok orkid je, subur pulak tuhhh... Ish ish ish... Wusya blog orkid sana, wusya blog orkid sini, akhirnya terbukak jugak hati untuk membeli orkid.

Kat bawah ni ade sedikit gambar orkid yang telah berbunga mekar untuk tatapan sahabat semua. Layannn.....





No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April