Thursday, July 17, 2008

Pokok Anggur Malaysia

Anggur Malaysia jenis Isabella.....
Anggur Malaysia jenis seedless..... Kalau nak tengok anggur malaysia jenis IAC kena la datang rumah aku....jeng jeng jeng....

Inilah sebahagian pokok anggur malaysia yang ku tanam di halaman rumah. Dalam pasu je kerana kawasan yang terhad. Terdapat 3 jenis anggur malaysia di rumah ku iaitu Isabella, IAC dan Seedless. Kalau ikutkan Isabella dan IAC tu senang dijaga tapi yang seedless susah sikit dan leceh nak jaga (nak try punyer pasal beli la satu pokok baru la mencabar...hehehe), Menurut pengusaha pokok anggur malaysia, baka pokok ni memang da sesuai dengan iklim dan cuaca di malaysia. Yang penting dier cakap pokok anggur hendaklah didedahkan pada cahaya matahari 80%-100%. Selain itu, siram air secukupnya dan tidak bertakung. Hendaklah dibaja 2 minggu sekali dalam kadar 50% dari yang dicadangkan oleh pengeluar baja. Pastikan juga supaya pokok-pokok tidak diserang serangga perosak yang boleh mencacatkan pertumbuhan pokok anggur tersebut.... Itu la serba ringkas yang boleh aku ceritakan. Kalau nak tahu lebih lanjut kenalah browse web yang aku penah ceritakan sebelum ini. Kat situ lagi detail.... Aku lak baru nak cuba-cuba.... Doakan aku berjaya.......

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April