Thursday, July 17, 2008

Pokok Yang Memberi Hasil

Pokok capsicum yang ku beli di nurseri kat nilai 3..... Siap aku da tuai buahnyer... Sebab masa aku beli ini pokok memang da berbuah. ade la dalam 10 biji... Memang lepas ni aku makan salad je la...Kih kih kih
Pokok cili padi yang kubeli di nurseri sungai buloh..... Selain itu, aku ada juga menanam pokok cili merah kontot, pokok kari, pokok limau purut, pokok limau kasturi, serai wangi dan pokok limau nipis (Lupe nk amik gambar)... Dulu ade gak aku tanam pokok belimbing buluh, tapi dier segan lak nak idup.. Tak de rezeki...
Pokok mangga chokonan yang bini ku beli di nurseri kat bangi lama.... Usia nya sama dengan umur Nurin Alya Fatihah..... Da berbunga woooo..... Selain itu aku ada juga menanam pokok delima, pokok jambu madu, rambutan gula batu dan manggis.... Tak tahu la menjadi ke tak. Kita tunggu dan lihat......... Pokok mangga chokonan ku sudah mengeluarkan buah.....
Pokok longan.....Orang kat nurseri tu cakap buah nya macam longan siam (isi tebal dan biji kecik). Tunggu dan lihat..

Selain pokok anggur malaysia dan pokok-pokok hiasan, aku juga ada menanam pokok-pokok yang memberi hasil. Al maklum la semenjak harga minyak naik, semua barang-barang dapur naik. Wat to do, redha je la..... Pokok-pokok nya adalah seperti diatas......

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April