Thursday, July 16, 2009

Haaaa Ini Yang Korang Tak Tau Pasal Aku

Sape pernah tengok Asian Food Channel? Familiar tak ngan Licence To Grill? Haaaaa itu adalah peberet show aku.. Grill yang dier buat memang mengancam dan mengiurkan. Cuma yang tak syoknyer marinate yang dier buat mesti letak red wine atau white wine. Aduhhhh spoil betul la. Tapi tak pe, dier ada cara dier dan aku ade cara aku sendiri. Cakap macam aku ni chef.. He he he. Title chef grill kat umah la, itupun try and error je.

Kat umah, bab2 grill bab2 western aku yang buat. Bini aku lak masak masakan melayu. Ikut la selera masing2. Yang tak tahan ade satu hari tu, aku grill ayam masala tapi makan ngan nasi... Tak kisah la janji perut kenyang.

Gambar kat bawah ni aku buat burger cheese sendiri, cendawan shitake dan telur mata rabbit (eh suke aku la nak bagi nama ape)..


Ini pulak juice extractor yang aku beli kat giant kota damansara. Sebenanyer da lame aku nak beli tapi seru tak sampai2. Mane taknyer kalau aku g tesco ke, carrefour ke, giant ke mesti akan aku beli carrot juice atau fresh orange. Tapi tu la kalau yang dalam2 kotak ni sume da letak pengawet la letak gula la, so rasa natural tu da ilang. Itu yang aku amik inisiatif beli juice extractor. Nak beli yang betul2 heavy duty memang tak mampu la, so aku beli la brand phillips model HR1854. So far penggunaannya tak pernah mengecewakan aku. Skunk ni pantang g tesco ke, carrefour ke, giant ke mesti aku akan beli carrot/tembikai/nenas/apple/orange. Buat stok juice kat umah. Tu yang korang tengok aku semakin hari semakin muda. Hua hua hua......



No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April