Thursday, July 16, 2009

Projek Pembiakan Pokok Mas Cotek

Kat taman aku ni aku ade dua jenis pokok mas cotek, satu mas cotek jantan dan satu lagi mas cotek betina.

Aku try la wusha2 kat tenet tengok cara camne nak tanam pokok mas cotek. Ade macam2 cara, tanam melalui buah atau keratan batang. Keratan batang la yg paling sonang sekali. Korang potong la skit pokok mas cotek pastu cucuk kat tanah. Siram la tiap2 ari pastu bagi baja tahi ayam 2 kali sebulan kalau rajin. Kalau tak rajin sekali sebulan. Kalau malas jugak korang pikir la sendiri camne pokok tu nk sihat walafiat kalau tak dibubuh baja.

Inilah hasil usaha penat lelah telah dibayar setelah projek pembiakan pokok mas cotek telah mengeluarkan tunas dan hidup subur. Alhamdulillah.....



Inysaallah kalau ade rezeki aku hingat nak buat bisnes teh mas cotek. Baru cadang2 la. Mane la tau kot2 da bosan keje, tak pun tuk cari pendapatan tambahan, atau mungkin bole dijadikan aktiviti tuk mengisi masa lapang..


No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April