Thursday, July 16, 2009

Koleksi English Herbs

Ini adalah pokok rosemary. Sape2 penggemar grill digalakkan menanam pokok ini sebabnyer aroma marinate akan lebih mengancam. Kalau tak caye try la marinate lamb ke, udang ke, ayam ke, daging ke, mesti syok punyer.. Sape-sape nak beli pokok rosemary ni bole cari kat nurseri kat sungai buluh.


Ni pulak pokok sage.. Khasiat dier korang cari la sendiri kat internet.

Ni pulak adalah sweet basil. Sape2 peminat makan salad, sweet basil akan membuatkan salad anda beraroma.

Akhirnya siap jugak entry2 yang sepatutnya aku nak post kt blog ni.. Kalau ikutkan ade lagi tapi da sangap la pulak. Ni pun muka je ngadap PC tapi hati da berdengkur daaa (maknanye tido la).. Da da aku nak masuk tido nihhh.... Babaiii


2 comments:

Jee59 said...

Nanang senang tak jaga pokok pokok ni... Kak Jee nak cuba gak lah .... best kan kalau dapat marinate ayam with rosemary ...SODAP ...

IAD UPNM said...

nak jaga senang....yang penting jangan bagi kena panas....siram macam biase....

Memang sodap kalau dapat marinate ngan rosemary....bukan ayam jo, seafood ke, lamb ke....perghhhhh melelehhhh la pulak liuk

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April