Thursday, July 16, 2009

Koleksi Tambahan Malay Herbs

Aku da ngantuk la tapi aku nak post jugak entry ni. So aku tak citer panjang just show picture je la eik...

Ini lah halia bara.


Ini pulak daun kesum...

Ini ialah daun sup...

Ini pulak daun kunyit...proses pembiakan adalah melalui kunyit hidup, bukan sebuk kunyit tau. Kalau korang guna sebuk kunyit tuk dapatkan daun kunyit, memang sampai KO pun daun kunyit tu tak hidup2. Kenapa tak idup, korang pikir la sendiri. Den da loteh menaip nihhh...

Ini pokok limau purut. Tanam dalam pasu je. Aku ade tanam pokok limau purut kat tanah tapi macam segan idup mati tak mau. Mane tak nyer aku tanam pokok limau purut yang kat tanah tu belakang umah, asal kuar pucuk baru je mesti kena makan ngan ulat. Tu yang aku beli pokok limau purut baru pastu tanam kat dalam pasu letak kat depan umah. Taaaaraaaaaaa dan ini lah hasilnya.






No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April