Saturday, June 15, 2013

30 Disember 2012.... Siri 3....

Siapa Ayah Aku......?

Beliau telah mendidik dan banyak memberi nasihat kepada aku. Jarang-jarang nasihatnya aku dengar, kadang-kadang aku buat-buat dengar. Itulah aku sebagai anak. Bila aku sudah berkeluarga, mempunyai anak, banyak nasihat-nasihatnya ku ulang untuk mendidik dan membesar anak-anak.

Perwatakan beliau, tidak banyak bercakap. Kalau kena topik, akan cakap tak berhenti-henti. Ketika keluar berjalan, songkok hitam, kot dan stokin tidak akan dilupakan walaupun hanya menyarung selipar. Ini kerana beliau mementingkan imej. Pendidikan formal hanya setakat darjah 6. Tapi keinginan serta semangat beliau untuk memajukan diri dan karier sangat tinggi. Percaya atau tidak, ramai rakyat Malaysia tanpa mengira pangkat dan darjat menjadikan beliau sebagai rujukan. Siapa yang kenal beliau pasti akan bersetuju dengan apa yang aku cakapkan.

Tetapi setelah beliau tiada, aku merenung, mengingat kembali apa-apa yang pernah arwah katakan. Sebenarnya impian arwah adalah untuk melihat aku berjaya dalam bidang akademik iaitu mahu aku menjadi seorang pensyarah dan seterusnya professor. Tapi aku tidak minat mengajar kerana aku akan cepat hangin kalau apa yang aku ajar orang tak paham.

Walaubagaimanapun, aku telah berjaya mencapai cita-cita yang beliau harapkan ketika aku di sekolah menengah iaitu menjadi seorang akauntan. Bukan sahaja aku seorang akauntan bertauliah, malah aku juga adalah seorang juruaudit. Alhamdulillah.

Siapa yang belum mengenali arwah ayah aku, scroll gambar di bawah:

 
Gambar ketika 'kenit' konvo di KUIS.
 
 
Aku doakan semoga rohnya ditempatkan dikalangan orang-orang beriman. Aminnn.....

Bersambung....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April