Wednesday, June 19, 2013

Tom Yam OSEM Ala Pie Shafie.... Siri 1

Lamo den x citer pasal masakan. Apo kato hari ni citer topik ni pulak.

Sape peminat Tom Yam hangkat tangan? Sayerrrr....

Ni rahsia resepi tom yam aku. Sape mau torai, silakan. Kalau tak jadi jangan marah aku udah. Resepi aku senang je, tak komplikated tapi banyak jugak bahan-bahan tak perlu dimasukkan, aku masukkan. Tom yam ni boleh digunapakai pada ayam / seafood / sayuran. Kalau nak masukkan tiga-tiga sekali pun bole.

Tapi yang aku citer ni nk buat tom yam ayam. Ni bahan-bahannya:

Bahan A
1. 1 paket Tom Yam kung adabi
2. 1 paket Tom Yam putih adabi
3. 1 Serai diketuk
4. Sedikit lengkuas
5. 3 helai daun limau purut

6. Suku ayam. Lepas tu potong kecik-kecik


Bersambung.....

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April