Thursday, June 20, 2013

Tom Yam OSEM Ala Pie Shafie.... Siri 2

Bahan B
7. Garam secukupnya
8. Gula secukupnya
9. Sedikit tepung jagung
10. Black pepper sedikit

Mesti korang tertanya-tanya camne ruper Tom yam kung adabi dan Tom yam putih adabi? Ni haaaa aku cari kat pakcik google. So kalau gambar-gambar ni telah dihakmilikkan oleh blogger lain, kirer aku buat free marketing la tuk korang eik.


Paket tom yam kung adabi

 
Paket tom yam putih adabi
 
Cara-cara membuatnya:
 
1. Masukkan bahan A dan masak dalam air (terpulang nak letak air berapa banyak) sehingga mendidih.
2. Masukkan ayam dan masak lama sikit. Aku soh masak lama sikit sebab aku suke gigit tulang-tulangnya.
3. Agak-agak ayam dah masak letak pulak bahan B. Nak letak berapa banyak terpulang kepada citarasa masing-masing....
 
Selamat mencuba.
 

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birthday

  • Aku - 2 Oktober
  • Ma Mil - 19 Ogos
  • Nurin Hidayatullah - 10 Januari
  • Nurin Alya Fatihah - 21 Januari
  • Omak Aku - 21 September
  • Bapak Aku - 21 April